Reversed billing, hoe zit dat precies?
Wij maken gebruik van reversed billing want dat bespaart jou en ons namelijk een hoop administratief werk. En dat is mooi. Want laten we eerlijk zijn, wie zit er nou eigenlijk op al die administratie te wachten? Niet bekend met reversed billing? We vertellen je er graag meer over.
Wat is reversed billing?
Reversed billing houdt in dat wij jou een factuur sturen voor de werkzaamheden die je hebt verricht. Je hoeft ons dus geen factuur te sturen. Dit scheelt jou administratief werk en zorgt ervoor dat wij jouw facturen eenvoudiger kunnen verwerken, waardoor we ook weer sneller kunnen betalen!
Wanneer ontvang ik mijn factuur?
Je maakt aan het einde van iedere werkweek een werkbon in onze app. Deze kun je in de app digitaal indienen bij de opdrachtgever. Zodra de opdrachtgever akkoord heeft gegeven, wordt jouw factuur direct gemaakt en per e-mail aan je verstuurd! Let op, voordat we je factuur kunnen opmaken dient je overeenkomst ondertekend te zijn en moeten we de documenten die in de overeenkomst vermeld staan (tenminste een KVK) in ons bezit hebben.
Is reversed billing toegestaan door de Belastingdienst?
Zeker, de Belastingdienst is bekend met deze werkwijze en keurt deze goed. De door ons opgemaakte factuur moet uiteraard – net zoals jouw facturen – voldoen aan de wettelijke vereisten. Vanzelfsprekend voldoen onze reversed billing facturen hier volledig aan. Zo krijgt bij ons iedere ZZP’er bijvoorbeeld een eigen factuurnummerreeks en staan alle vereiste gegevens– zoals jouw BTW- en KVK nummer – netjes op de factuur vermeld.
Hoe verwerk je onze reversed billing facturen in jouw eigen administratie?
Je kan de door ons uitgegeven nummerreeks voor jouw facturen opnemen in je eigen boekhouding. De Belastingdienst staat het namelijk toe dat je éen of meerdere opeenvolgende factuurnummerreeksen hanteert binnen 1 administratie. Je kunt onze facturen dus gewoon als verkoopfacturen verwerken.Wil je toch per se een eigen factuur maken? Zonde van de tijd en moeite, zouden wij zeggen. Maar als je per se een factuur wil maken dan moet je dat natuurlijk gewoon doen. Je bent immers eigen baas.Maak in dit geval een factuur aan die qua uren, tarief, omzet en BTW exact gelijk is aan de factuur die van ons hebt ontvangen. Je hoeft die factuur niet aan ons te versturen en onze factuur in dit geval niet in je administratie op te nemen: je houdt dan je eigen factuur aan. Let er wel op dat wij bij de betaling ons eigen nummer vermelden.
Vragen?
Heb je nog vragen? Laat het ons weten, we helpen je graag verder!
T 088-6909999
E info@regiebouw.nl